2002
British Council ogłasza konkurs na nowe centrum centrum egzaminacyjne. Jako młoda szkoła językowa nie dajemy sobie wielkich szans na wygraną, lecz podejmujemy wyzwanie. Po miesiącu nadchodzi wieść: zostaliśmy wybrani. Do 2013 roku zrealizowaliśmy 38 sesji egzaminacyjnych dla 1548 Kandydatów dla egzaminów: FCE, CAE, CPE, IELTS, KET, PET, BEC - przeżywając: cztery wizyty inspektorów University of Cambridge, dwa audyty British Council code of practice, wiele szkoleń oraz mnóstwo emocji związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem sesji egzaminacyjnych.
Postanowiliśmy wdrożyć w naszej organizacji systemowe rozwiązania i dodać wiatru marketingowego w żagle. System zarządzania jakością ISO 9001-2000 to wiele miesięcy wyznaczania, śledzenia i nazywania procesów, sesje szkoleniowe, i wreszcie pierwszy audyt - dowiedzieliśmy się wtedy wiele o nas samych. Jednostkami certyfikującymi były w kolejnych 4 latach: DEKRA oraz TUV Nord. W tym roku wprowadziliśmy także systemowe narzędzie do zarządzania szkoleniami spinając oddziały w jeden spójny system informatyczny on-line.
Zafascynowani filozofią W.E. Deminga i jego rozwiązaniami, które wprowadził w japońskich koncernach samochodowych po II wojnie światowej, chcieliśmy się bliżej przyjrzeć temu, w jaki sposób można zarządzać organizacją bez presji, bez kija i marchewki, z nastawieniem na najwyższą jakość usług dla Klientów. W nieustannej misji rozwoju uczestniczą wszyscy ludzie tworzący Lingua Viva - poprzez pracę zespołową, zaangażowanie, samokontrolę i stałe podnoszenie kwalifikacji. Naszym celem jest osiągnięcie trwałego sukcesu, którego źródłem jest zadowolenie Klientów oraz korzyści dla firmy i jej otoczenia.
Rebranding Lingua Viva. Każda szanująca się firma ma świadomość, że wizerunek jest jedną z ważniejszych składowych sukcesu. Aby zdobyć Klientów, trzeba do nich przemówić. Zawsze dbaliśmy o ciekawy spójny przekaz wizerunkowy. Rebranding, który przeprowadziliśmy jak zawsze - poprzez proces, angażowanie całego zespołu i wspólne decyzje, spotkał się z ciepłym odbiorem Klientów i bingo! został wybrany przez portal Behance jako jeden z najlepszych na świecie. Nam też się podoba!
10 lat istnienia Lingua Viva należało uczcić kolejnym wyzwaniem. Zgłosiliśmy naszą instytucję do Kuratorium Oświaty i Wychowania, aby potwierdzić dla siebie a naszym Klientom dać pewność, że nasze programy nauczania oraz realizacja szkoleń i nadzór nad nimi spełniają najwyższe wymogi edukacyjne w Polsce. Akredytację otrzymaliśmy w lipcu 2013.
Światowa gospodarka w ostatnim półwieczu zmieniła się diametralnie – ponad 1/3 wszystkich pracowników przedsiębiorstw wykonuje prace o charakterze kreatywnym i innowacyjnym. Dotychczasowe myślenie zarządzającego firmą musi być koniecznie uzupełnione o nową wiedzę, którą jest angażowanie pracowników w rozwój firmy, zachęcanie ich do współdziałania i kreowania nowych rozwiązań, tworzenie przyjaznej atmosfery dla pomysłów. Przeprowadzony w Lingua Viva „Audyt kreatywności i poziomu absorpcji innowacji” stwierdza, że: „relacje zachodzące w firmie sprzyjają wymianie informacji oraz tworzeniu przyjemnej atmosfery pracy. W podobnym stopniu utrzymywane jest nastawienie na realizację zadań oraz przypisanych do stanowiska obowiązków. Ocena stylu zarządzania zespołem wskazuje, że w firmie utrzymywana jest niewielka przewaga skłonności autorytarnej nad skłonnością do konsensusu, co korzystnie wpływa na zdolność do koordynowania bieżącą realizacją projektów. W Lingua Viva widoczna jest przewaga skłonności do otwartej innowacji.”
Zostajemy akredytowanym ośrodkiem egzaminacyjnym Educational Testing Service a nasza kadra lektorska uzyskuje status czynnych egzaminatorów ETS Global.
Prawie wszystkie nasze kursy umieściliśmy w bezpiecznej i ekologicznej przestrzeni wirtualnych spotkań. Wygodnie, swobodnie, przy wykorzystaniu zdalnych platform i nowoczesnych narzędzi uczymy tak samo dobrze lub nawet lepiej. Cały czas wierzymy w bezpośrednie spotkania człowieka z człowiekiem, dlatego tylko formę klas przenieśliśmy do wirtualnej przestrzeni – dalej pozostajemy w osobistym kontakcie
Po pomyślnym audicie otrzymaliśmy certyfikat jakości ISO 9001:2015 (2018) nadany przez PRS Certyfikacja S.A. a w 2021 przez ISOCERT w zakresie szkoleń językowych, tłumaczeń i szkoleń miękkich. Certyfikat ISO jest gwarancją, że organizacja skodyfikowała, zna i nadzoruje własne procesy wewnętrzne, rozumie potrzeby i oczekiwania klientów, potrafi działać w środowisku zewnętrznym, podejmuje działania mające na celu określenie ryzyk i możliwości. Odpowiednio dokumentuje proces swego działania przez monitorowanie, pomiary, analizę i ocenę oraz przeglądy zarządzania, posiada politykę prywatności, chroni dane osobowe, dba o równouprawnienie kobiet i mężczyzn, osób z niepełnosprawnościami oraz szanuje środowisko naturalne. Certyfikat jest co roku odnawiany przez procesy auditu realizowane przez auditorów firm zewnętrznych.
2024
Wciąż aktywnie działamy we wszystkich obszarach. Masz pytania?